czwartek, 8 grudnia 2011

Cormac McCarthy-Droga

O książce: Ostatnie chwile naszej planety. Ostatni ludzie – krwiożercze bestie. Ostatnie ślady naszej cywilizacji – puszka coca-coli i strzępy starych gazet. Piekło apokalipsy spełnionej w uhonorowanej Nagrodą Pulitzera powieści Cormaca McCarthy’ego. Tę książkę czyta się ze ściśniętym gardłem i pełnym przerażenia zachwytem…

W przyszłości, która może zdarzyć się jutro lub za tysiąc lat, nastąpił straszliwy kataklizm, który zniszczył naszą cywilizację i większość życia na Ziemi. Wszędzie zgliszcza i ciemność. Kamienie pękają od mrozu. Ani jednego ptaka, ani jednego zwierzęcia, gdzieniegdzie tylko bandy zdziczałych kanibali. Na tle martwego pejzażu dwie ruchome figurki – to ojciec i syn przemierzają zniszczoną planetę. Przed nimi pełna niebezpieczeństw droga w nieznane, wokół nich – świat umarłej nadziei, rozpaczy, strachu, a w nich – wciąż tląca się miłość…


Po "Drogę" sięgnąłem po obejrzeniu jej ekranizacji która bardzo mi się spodobała i tego samego spodziewałem się po książce jednak bardzo się zawiodłem...

Fabuła w tej książce jest wielką niewiadomą nie wiemy co się stało ani dlaczego wiemy tylko że dwóch ludzi zmierza na południe, w jakim celu nie wiadomo nie znamy ich imion przeszłości czyli nie wiemy właściwie nic zwrotów akcji jest jak na lekarstwo ledwie dwa czy trzy w całej powieści....

Bohaterowie w tej książce są i tyle można powiedzieć gdyż nic o nich nie wiemy co nie pozwala nam się z nimi utożsamić bądź wcielić się w nich...

Książka jest pisana językiem dosyć trudnym co sprawia że czyta się ją długo i mozolnie a przebrniecie przez te 300 stron jest męczarnią.

Podsumowując na tym tytule bardzo się zawiodłem i nie mogę go niestety polecić nikomu:(

Moja Ocena: 2/10

Autor: Cormac McCarthy
 Tytuł: Droga
 Seria: ------
 Tłumacz: Robert Sudół
 Liczba stron: 280
 Wydawnictwo: Literackie
 Data wydania: 27.01.2010

Polecam:
Wydawnictwo Literackie


,,Drogę" Otrzymałem od Wydawnictwa Literackiego Dziękuje Bardzo:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz