piątek, 16 grudnia 2011

Roderick Gordon i Brian Williams-Tunele-Tunele

O książce: Głównym bohaterem książki jest czternastoletni chłopiec - Will Burrows, który wraz ze swoją rodziną mieszka w małym miasteczku Highfield pod Londynem. Gdy jego tata, z którym łączy go pasja do archeologii i wykopalisk, znika w gęstej sieci tuneli, Will wyrusza w niebezpieczną i ekscytującą podróż do podziemnego świata, aby mu pomóc.


Po "Tunele" sięgnąłem z powodu tematyki ponieważ takie książki zawsze mnie interesowały i lubiłem je czytać, Tunele nie były wyjątkiem pochłonąłem je w 15 godzin z tego tylko powodu że w moim posiadaniu znajduje się audiobook a nie wersja papierowa co jednak nie umniejsza moich uczuć do tej powieści...

Fabuła opowiada nam losy Willa Burrowsa i jego przyjaciela Chestera którzy gdy ojciec Willa znika w tajemniczym podziemnym tunelu postanawiają wyruszyć za nim by mu pomóc. Pod ziemią odnajdują tajemniczą kolonię ludzi rządzonych przez okrutnych Styksów a Will poznaje prawdę o sobie, Chester natomiast wpada w poważne tarapaty a przyjaciel mimo niebezpieczeństwa postanawia mu pomóc. Decyzja ta może kosztować ich obu życie...

Bohaterowie powieści są jej dużym atutem gdyż są bardzo realni i łatwo się z nimi utożsamić natomiast ich charaktery są całkowicie różne i świetnie się dopełniają, również czarne charaktery takie jak siostra Willa Rebeka są świetnie wykreowane i nadają książce akcji i mroku...

Język powieści jest typowo młodzieżowy co ułatwia jego odbiór oraz uprzyjemnia czytanie/słuchanie oraz pomaga wyobrazić sobie dziejące się sceny...

Tunele czyta Wojciech Malajkat który według mnie świetnie pasuje do tej książki a jego głos oraz wstawki muzyczne świetnie obrazują dziejące się wydarzenia i oddziałują na wyobraźnię...

Podsumowując "Tunele" mogę polecić każdemu kto poszukuje świetnej powieści tętniącej życiem i pełnej przygód oraz pragnie oderwać się od codzienności...

Fabuła: 10/10
Bohaterowie: 10/10
Język: 10/10
Okładka: 10/10
Lektor: 10/10
Moja Ocena: 10/10

Autor: Roderick Gordon i BrianWilliams
Tytuł: Tunele
Seria: Tunele
Tłumacz: Janusz Ochab
Lektor: Wojciech Malajkat
Liczba stron: 496
Wydawnictwo: Wilga
Data wydania: 30.05.2008

Polecam:
Wydawnictwo Wilga


,,Tunele" Otrzymałem od Wydawnictwa Wilga Dziękuję Bardzo:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz