czwartek, 15 grudnia 2011

John Stephens-Księgi Początku-Szmaragdowy Atlas

O książce: Trójka dzieci. Dwa światy. Jedna przepowiednia. „Szmaragdowy atlas” to pierwsza część trylogii fantasy Księgi Początku, która zauroczy całe pokolenie młodych czytelników. Opowieść o trójce osamotnionego rodzeństwa wyruszającego w długą podróż do mrocznych i tajemnych zakątków ziemi, podczas której poznają przyjaciół i wrogów, magię i chaos. A jeśli przepowiednia jest prawdziwa, ich czyny mogą zmienić historię i naprawić zło. Pełna humoru i wartkiej akcji powieść o niezwykłych losach Kate, Michaela i Emmy, nawiązująca do najlepszych tradycji powieści fantasy autorstwa C.S. Lewisa, J.K. Rowling i Philipa Pullmana, była bestsellerem „New York Timesa” i ukazuje się w kilkudziesięciu krajach świata.



Gdy w zapowiedziach wydawnictwa ujrzałem "Szmaragdowy Atlas" od razu wiedziałem że to książka dla mnie, zagorzałego fana fantastyki wszelkiej maści oraz podróży w czasie, do tego jeszcze piękna okładka podsycała moje zainteresowanie tą pozycją. Dlatego też gdy tylko dorwałem tę powieść natychmiast rozpocząłem czytanie, muszę przyznać że ta książka przeszła wszelkie moje oczekiwania...

Fabuła opowiada o trojgu rodzeństwa, które po stracie rodziców w bardzo młodym wieku tuła się po placówkach, do momentu aż zostają przeniesione do sierocińca w Cambridge Falls, które wita dzieci serią dziwnych wypadków. Okazuje się, że będą mieszkali na wyspie niewidocznej dla zwykłych ludzi - w ich świadomości ona po prostu nie istnieje. Tam odnajdują dziwną księgę która przenosi ich w przeszłość gdzie muszą rozwiązać parę zagadek by uratować mieszkańców Cambridge Falls w czym pomogą im pewne magiczne istoty. Fabuła w powieści jest bardzo wciągająca, występuje wiele zwrotów akcji co sprawia że od książki nie można się oderwać...

Bohaterowie są w tym tytule świetnie wykreowani, mamy trójkę głównych bohaterów; Kate,która jest najstarsza i opiekuje się rodzeństwem oraz jako jedyna pamięta rodziców, Emmę która jest najmłodsza ale też najdzielniejsza i nigdy nie boi się niebezpieczeństw oraz Michaela który jest molem książkowym a jego fascynacją są krasnoludy natomiast jego wiedza nieraz przyda się rodzeństwu. Na wzmiankę zasługują też postacie epizodyczne i drugoplanowe, których w powieści jest mnóstwo a każda ma swoje własne cechy,     w książce nie brakuje również czarnych charakterów a najgorszym z nich jest Księżna, która włada magią.       W bohaterów "Szmaragdowego Atlasu" bardzo łatwo jest się wcielić i utożsamić się z nimi co sprawia że od książki nie można się oderwać...

Autor pisze językiem łatwym i przystępnym niekiedy typowo młodzieżowym co ułatwia czytanie oraz odbiór powieści i urealnia książkę jako opowieść rodzeństwa...

Na wzmiankę zasługuje też świetna okładka powieści która przyciąga wzrok i cieszy oko:)

Podsumowując "Szmaragdowy Atlas" porwał mnie bez reszty w wir wydarzeń i z całą pewnością mogę go polecić każdemu kto szuka świetnej fabuły i ciekawej historii:)

Fabuła: 9,5/10
Bohaterowie: 10/10
Język: 10/10
Okładka: 10/10

Moja ocena: 10/10

Autor: John Stephens
Tytuł: Szmaragdowy Atlas
Seria: Księgi Początku
Tłumacz: Iwona Michałowska-Gabrych
Liczba stron: 400
Wydawnictwo: Bukowy Las
Data wydania: 23.11.2011

Polecam:
Wydawnictwo Bukowy Las

,,Szmaragdowy Atlas" Otrzymałem od Wydawnictwa Bukowy Las Dziękuję Bardzo:)

1 komentarz:

  1. Książka czeka na półce mam nadzieję, że też będę miała o niej pozytywną opinię.

    OdpowiedzUsuń