poniedziałek, 16 stycznia 2012

Izabela Degórska-Pamięć Krwi

O książce: Pierwsza polska powieść wampiryczna z prawdziwego zdarzenia!

Milena, zmęczona pracą dziennikarka, wpada na trop morderstw, do jakich dochodzi w podziemiach Szczecina. Równocześnie dowiaduje się o dziwnym zachowaniu jej byłego chłopaka, Darka. Spotkanie z nim kończy się w łóżku, a pobudka przynosi odkrycie dziwnych obrażeń na ciele. Od tego momentu jej świat ulega zmianie.

Przechodząc transformację w wampira, Milena odkrywa swoje niezwykłe zdolności – może bez obaw poruszać się w słońcu, a srebro i święte symbole nie są dla niej zagrożeniem.

To, co mogło zdawać się błogosławieństwem dla Mileny jako wampira, okazuje się równocześnie jej przekleństwem, ściąga bowiem na nią uwagę innych krwiopijców. Okazuje się bowiem, że Milena nosi w sobie zagadkę nieśmiertelności – zagadkę krwi.



Muszę przyznać że po "Pamięć Krwi" sięgnąłem z dużymi obawami, spodziewałem się bowiem kolejnej ckliwej opowieści o wampirach jakże podobnej do "Zmierzchu" na szczęście moje założenia okazały się mylne a powieść polskiej autorki książką którą zapamiętam na długi czas ponieważ przywróciła mi wiarę w to że książki o wampirach wciąż mogą być ciekawe i intrygujące...

Główna bohaterka to Milena, która pracuje jako dziennikarka. Niedoceniana w oczach przełożonej, otrzymuje zadanie, aby napisać o przebudowie skrzyżowania w Szczecinie, co nie wydaje się być zbyt emocjonującym wydarzeniem. Na miejscu jednak odkrywa, że w podziemiach odkryto bunkry, a w nich – but razem z częścią ludzkiej kończyny. W między czasie Milena dowiaduje się od siostry swojego byłego chłopaka o jego zmianie zachowania. Postanawia odwiedzić mężczyznę, zwłaszcza, że w dalszym ciągu pała do niego pozytywnymi uczuciami. Darek od samego początku zachowuje się w sposób dziwny i znacznie bardziej pociąga Milenę zarazem swoim wyglądem, ale też i wyrachowaniem. Ich spotkanie kończy się w łóżku, a budząc się dziennikarka odkrywa, że została pogryziona i wykorzystana.  Od czasu spotkania z Darkiem z Lenką dzieją się dziwne rzeczy a ona sama po pewnym czasie odkrywa że jest wampirem i to wampirem nie byle jakim może bowiem chodzić za dnia oraz posiada niezwykle rzadką umiejętność zwaną pamięcią krwi....

Akcja w powieści prowadzona jest płynnie i spójnie z fabułą, zwroty akcji są nieliczne ale gdy już się pojawią to zapierają czytelnikowi dech w piersi gdyż wprowadzają do powieści bardzo wiele zamętu i chaosu co sprawia że od książki nie można się wręcz oderwać...

Bohaterowie są świetnie wykreowani a zarazem wyjątkowi co sprawia że w powieści nie uświadczymy dwóch takich samych postaci co zapewnia różnorodność i brak monotonni, z postaciami łatwo jest się utożsamić co pozwala wczuć się w ich przygody oraz przezywać je wraz z nimi...

Styl autorki jest po prostu rewelacyjny - stanowi idealną mieszankę pięknej polszczyzny oraz młodzieżowych zwrotów. Książkę czyta się bardzo lekko i przyjemnie co zapewnia całkiem miło spędzony czas...

Myślę, że każdy miłośnik wampirów powinien przeczytać „Pamięć krwi”, bowiem ta powieść stoi na bardzo wysokim poziomie i zadowoli niejednego fana tychże krwiopijców. Czytając ową książkę bawiłem się bardzo dobrze i w napięciu obserwowałem kolejne potyczki ulubionych bohaterów. Lekturę polecam, bowiem niewątpliwie zasługuje na uwagę a każdy znajdzie w niej coś dla siebie:)

Moja Ocena: 9/10

Autor: Izabela Degórska
Tytuł: Pamięć Krwi
Seria: ------
Tłumaczy: Izabela Degórska
 Liczba stron: 333
Wydawnictwo: Zysk I S-KA
 Data wydania: 28.06.2011

Polecam:
Wydawnictwo Zysk I S-KA


" Pamięć Krwi" Otrzymałem od Wydawnictwa ZYSK I S-KA Dziękuje Bardzo:)

5 komentarzy:

  1. Ciekawa recenzja ;-) Książkę z chęcią przeczytam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już jestem po lekturze książki i również ją polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam na uwadze tą książkę już od jakiegoś czasu. A po Twojej recenzji tym bardziej mam chęć ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ja na liście, więc na pewno przeczytam, a poza tym ta okładka hipnotyzuje:)

    OdpowiedzUsuń