niedziela, 2 października 2011

Bernard Cornwell-Trylogia Świętego Gralla-Wagabunda

O serii: Seria opowiada o Thomasie oraz jego rodzinie, gdy ojciec Thomasa
 zostaje zamordowany a rodzinna relikwia skradziona Thomas poprzysięga zemstę zabójcą oraz odzyskanie relikwii wyrusza w podróż która odmieni jego życie i ujawni sekrety jego rodziny.



O książce: Druga część przygód potomka rodziny związanej z zawiłymi losami świętego artefaktu jest płynną kontynuacją pierwszego tomu trylogii. Akcja rozpoczyna się w październiku roku 1346 przy okazji znakomitej wiktorii nielicznych sił angielskich pod wodzą arcybiskupa Yorku nad potężną armią szkocką króla Dawida II pod Neville Cross, kończy się zaś na kolejnym sukcesie armii angielskiej nad armią księcia bretońskiego Karola pod zamkiem w La Roche-Derrien wiosną następnego roku. Jest to mniej dynamiczny, a przez to niezbyt powszechnie znany okres wojny stuletniej. Autor za pomocą powieści stwierdza, że całkiem niesłusznie pomija się ten istotny dla losów całego konfliktu etap, który również przyniósł wiele korzyści i chwały angielskiemu orężu.

Wagabundę czytałem z zapartym tchem po świetnej pierwszej części chciałem od razu zapoznać się z drugą gdyż spodziewałem się że będzie ona równie dobra jak poprzedniczka i nie zawiodłem się kolejne dzieło Cornwella nie tylko trzyma poziom poprzedniczki ale również ja troszkę przewyższa co sprawia że czytelnikowi chce się dalej poznawać tę opowieść. Co do bohaterów to zmienili się w stosunku do poprzedniej części są jakby bardziej dojrzali tak jakby piętno wojny się na nich odcisnęło. Podsumowując drugi tom Trylogii to wspaniała przygoda zdecydowanie polecam!!

Moja Ocena: 10/10

Autor:Bernard Cornwell
Tytuł:  Wagabunda
Seria: Trylogia Świętego Gralla
Tłumacz: Amanda Bełdowska
Liczba stron: 450
Wydawnictwo: Instytut Wydawniczy Erica
Data wydania:8.10.2009

Polecam:
Instytut Wydawniczy Erica

,,Wagabundę" Otrzymałem od Instytutu Wydawniczego Erica Dziękuję Bardzo:) 

1 komentarz:

  1. Raczej nie przeczytam, mimo pozytywnej recenzji. Nie lubię twórczości Cornwella, a ta tematyka mnie nie interesuje, ponadto nie mam za dużo czasu dla jeszcze większej ilości książek, więc chyba sobie odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń